ZeLi(g)

Arról, ami érdekel, ami fontos, amit szeretek: család, barátság Budapest, design, fotózás, panda... ilyenek :)

Friss topikok

  • ZenFlo: Lili, Édes Lili, de jó, hogy a gyökereinkből Te az írást is tovább viszed! Anyu is büszke Rád az b... (2012.06.05. 19:46) Családi gyökerekben barangolok
  • ZenFlo: Az írásod végére könnyes lettem! Csupa emlék, sok érzelem... ez maegy nehéz nap valahogy...! (2012.05.16. 18:11) Mozart reggelire
  • bercesagi: Igen! :) Tök jó lenne! :) Ha megépül, majd menjünk el és jóól nézzük meg! ;) (2012.05.10. 23:31) Nekünk is kell egy kis modern
  • ZeLig: ... nagyon szeretlek Flo! (2012.05.07. 11:09) Hiszek egy...
  • ZenFlo: MInden helynek jót tesz a zöld...! :) (2012.04.30. 23:07) Zöld, zöld, zöld

Címkék

& (1) 15. (1) agymenők (1) alicia (1) allen (1) anne (1) anyák (1) attila (1) az (2) bántalmazása (1) barátok (1) berlin (1) beszélgetés (5) biciklizés (1) bizalom (1) blog (1) boldogság (1) broadway (1) budapest (4) bujtor (1) chili (1) coelho (1) coldplay (1) család (5) családi (1) csoda (1) dal (1) dallam (1) deák (1) dél alföld (1) ébredés (1) ég (1) egyperces (1) einstein (1) ének (1) erika (2) ernő (1) érzés (1) esőben (1) évszak (1) fábián (1) felett (1) film (3) fotográfia (1) fotózás (2) főzés (1) fuvola (1) gasztronómia (1) gát (1) gondolat (1) gondolkodás (2) good (1) google (1) groteszk (1) gyerek (1) gyerekjog (1) gyermekek (1) gyermekvasút (1) hagyomány (1) hangulat (1) hervé (1) húsvét (1) idézet (1) időjárás (1) interjú (2) írás (2) irodalom (4) józsef (1) juli (1) kávé (2) kávéház (1) kert (1) keys (1) kirándulás (1) kisbaba (1) kokárda (1) köln (1) költészet (1) koncz (2) konyha (1) kopaszi (1) kossuth (1) kosztolányi (1) kultúra (4) látásmód (1) latinovits (1) látnivaló (1) libegő (1) locsolás (1) lucien (1) madách (1) március (2) márton (1) mary (1) mese (2) metropol (1) metropolitan (1) morning (1) mosoly (1) mozart (1) mozgás (1) munkácsi (1) művészet (1) múzeum (1) napja (1) németország (1) nemzeti (1) new (2) newyork (1) nyúl (1) ombudsman (1) önismeret (1) opera (1) örkény (1) ötlet (1) park (1) parlament (1) petőfi (1) pilinszky (1) pilvax (1) poppins (1) reggel (2) repülőgép (1) rock (2) rodney (1) rubik (1) rubik kocka (1) shirley (1) smith (1) sorozat (1) sors (1) származás (1) szél (1) szeretet (3) szexuális (1) színház (1) szobor (1) szokás (2) találkozó (1) tánc (1) tavasz (2) tér (2) terápia (1) terhes (1) természet (1) testvér (1) tojás (1) történelem (1) történet (1) tudomány (1) túrista (1) turizmus (1) unicef (1) ünnep (1) utazás (4) vanilia (1) végzet (1) vendégség (1) vers (1) virág (1) volvo (1) woody (1) york (2) zelig (1) zene (3) Címkefelhő

Hiszek egy...

2012.05.06. 20:28 | ZeLig | 2 komment

Semmi sem történik véletlenül. Valami irányít, terelget bennünket. Láthatatlanul. Mivel, mi emberek, csak azt ismerjük el igazán, amit látunk, hallunk, tapintunk, bizton nem állíthatjuk eme mozgatóerő létezését, csak: hiszünk benne! Hiszünk Valamiben. Ez a valami lehet az antropomorfizált Isten, lehet önnön magunk, vagy akár a Sors, a végzet... Akárhogy nevezzük is, létezik. Véletlenek pedig nincsenek...

Két dologtól féltem eddig életemben: a bohócoktól, és attól, hogy egyszer elveszítem Anyut. Úgy tűnhet, e kettő nem kapcsolódik össze, de mégis. Egyiknek sem tudtam igazán az okát. Nem is kerestem. Ez igaz. Inkább próbáltam elhessegetni: „ez butaság", „ennek nincs jelentősége"- mondogattam magamnak.

A bohóc az egyetlen, aki a királynak is megmondhatja az igazat. Nem akartam az igazságot? Talán nem akartam vele szembesülni? Pedig tudom: egyszer minden kiderül. Késleltettem a leleplezést. Nincs kétség, így volt.

Emlékszem, kislánykoromban, egy őszi, esős napon, zokogva álltam a lakótelepi lakásunk ablakában. Órákig. Vártam, hogy Anyu hazaérjen. Féltettem. És ez az érzés nem múlt el bennem. Soha sem. Később, ha éppen valamiért sok mentő volt az utcákon, felhívtam őt: „Anyu, vigyázz magadra! Valami lehet a levegőben. Figyelmetlenek az emberek..."

Két éve egy magyar filmen dolgozott, mint sajtós. Jól érezte magát, mert olyan emberek vették ott körül, akiket szeretett, és akik viszont szerették őt. A film két bohócról szólt... Egy pár hónapra rá elvesztettem Őt. Elment tőlünk, földiektől.

Valahol érezhettem... A félelmek beszéltek. De van, amitől nem menekülhetünk. Egyszerűen megtörténik, mert: úgy kell lennie.

Dés László írt egy számot a filmhez. Ez lett Anyu búcsúdala. „Ugye tudtad, így nem érhet véget, csak hosszú volt ez az ősz/ Ugye nem veszíthetlek el Téged, és holnap majd visszajössz/ Csak egy percig tart a sötét, csak egy árnyék lépett közénk, de mögötte már látjuk a fényt... Legyen úgy, legyen úgy, ahogy eltalált a sorsunk, soha már, soha már, ahogy akkor együtt voltunk..."

Édesanyámnak! Egy nagyon jó tollú újságíró emlékére!

 

(ezt pár éve írtam)

Címkék: napja szeretet sors anyák végzet

A bejegyzés trackback címe:

https://zelig.blog.hu/api/trackback/id/tr174492095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZenFlo 2012.05.06. 20:59:52

ÉdesLilikém,de jó, hogy Te is ilyen szépen írsz!
Anyukánk emlékére, gondova ma is rá....látogatás a temetőbe, mormogva belül tiszta szívvel: Köszönöm, hogy megszültél és köszönöm, hogy, amíg lehetett kísértél zötykölödős utamon.....!

ZeLig 2012.05.07. 11:09:34

... nagyon szeretlek Flo!
süti beállítások módosítása